V-STROM 800 reprezentuje nową kategorię w klasie maszyn adventure średniej wielkości. Podczas gdy Suzuki V-STROM 800DE znakomicie spisuje się podczas jazdy z dala od utartych szlaków (żwir, szutry), nowy V-STROM 800 kusi motocyklistów lubiących dalekie podróże, wybierających trasy prowadzące zarówno autostradami jak i bocznymi drogami. Również codzienne przejazdy przez miasto, na przykład do pracy, staną się z nowym V-STROM 800 jeszcze przyjemniejsze.
Nowy motocykl został zaprojektowany zgodnie z ideą „All Roads Merge”, czyli – w wolnym tłumaczeniu – „Łączy wszystkie drogi”. V-STROM 800 to maszyna segmentu adventure, stworzona jako uniwersalny motocykl, który doskonale sprawdzi się na każdej drodze, jednocześnie zapewniając właścicielowi poczucie nieskrępowanej wolności i radości z jazdy.
Nowy model znakomicie wykorzystuje zalety nowego dwucylindrowego silnika zaprojektowanego specjalne na potrzeby modelu V-STROM 800.
V-STROM 800 napędza rzędowy silnik Suzuki o pojemności 776 cm3, z rozrządem DOHC (z dwoma wałkami umieszczonymi w głowicy), 4 zaworami na cylinder. Do tego wytrzymała stalowa rama i zawieszenie dostrojone zgodnie z wymaganiami użytkowników tej klasy motocykli. Wszystko to po to, by zagwarantować niezwykłą stabilność podczas szybkiej jazdy na długich prostych i znakomite prowadzenie na drogach pełnych zakrętów. Użytkownicy V-Suzuki STROM 800 szybko docenią możliwość wygodnego podróżowania, niezależnie od tego, jak daleko za horyzontem znajduje się cel ich podróży.
Jednostka napędowa musi zapewniać duży moment obrotowy i wysoką moc, i jednocześnie motocykl powinien wyróżniać się płynną i łatwą do kontrolowania reakcją na ruch przepustnicy. Ogólnie rzecz biorąc Suzuki umożliwia dobrą zabawę, nawet jeśli motocykl zostanie obciążony pasażerem i bagażami. Suzuki napędza rzędowy, dwucylindrowy silnik DOHC o pojemności 776 cm3 i z 4 zaworami na cylinder, o niezwykle kompaktowych rozmiarach. Dzięki temu udało się zoptymalizować rozkład masy i geometrię motocykla. Jego niewielkie rozmiary pozwoliły uzyskać optymalną pozycję za kierownicą
Długość całkowita: | 2255 mm |
Wysokość całkowita: | 1355 mm |
Prześwit: | 185 mm |
Masa w stanie gotowym do jazdy: | 223 kg |
Średnica x skok tłoka: | 84 mm x 70 mm |
Stopień sprężenia: | 12,8 : 1 |
Rozrusznik: | elektryczny |
Pojemność układu smarowania: | 3.9 l |
Maksymalny moment obrotowy: | 78 Nm przy 6800 obr./min |
Zawieszenie tylne: | pojedynczy element resorująco-tłumiący |
Hamulec przedni: | podwójny, tarczowy 310 mm |
Opona przednia: | 110/80R19M/C 59V |
Układ zapłonowy: | elektroniczny (tranzystorowy) |
Zużycie paliwa: | 22.7 km/L (4.4L/100km) w WMTC |
Maksymalna moc: | 84 KM/ 62 kW przy 8500 obr./min. |
Szerokość całkowita: | 905 mm |
Rozstaw osi: | 1515 mm |
Wysokość siedziska: | 825 mm |
Typ silnika: | 4 suwowy, 2 cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność silnika: | 776 cm3 |
Układ paliwowy: | wtrysk benzyny |
System smarowania: | mokra miska olejowa |
Układ chłodzenia: | Chłodzony cieczą |
Zawieszenie przednie: | widelec upside-down Showa |
Skrzynia biegów: | 6 stopniowa |
Hamulec tylny: | podwójny, tarczowy 260 mm |
Opona tylna: | 150/70R17M/C 69V |
Pojemność zbiornika paliwa: | 20L |
Emisja CO2: | 104 g/km |