CF MOTO 520 vs POLARIS 570 Touring

Data publikacji:


CF-Moto 520L VS POLARIS 1000 & 570 SPORTSMAN - YouTube

Patrząc na obydwa pojazdy mam wrażenie,że CF-Moto odrobiło lekcję ze stylizacji. C-force 520 w długiej wersji posiada kilka smaczków między innymi: ledowe oświetlenie przednie, sporych rozmiarów handbary na aluminiowym stelażu, aluminiowe felgi, oparcie pasażera i tu fajerwerkii się kończą ale czy na pewno? szybkie spojrzenie pod kanapę i oczom ukazuje się moduł ECU ze stajni Boscha. Kogo ten pojazd usatysfakcjonuje? Myślę, że na pewno turystę, kogoś kto nie zamierza w błocie po szlachetne cztery litery brodzić i brnąć do przodu. Podczas objeżdżania terenów wokół Wisły zdarzyło się nam napotkać piasek, głębokie kałuże jak również koleiny wypełnione wodą aż do kolan, przyznam że mocy w żadnym wypadku nie brakło gadzinie. Kto w tym quadziku znajdzie przyjaciela poza turystami ? zapewne osoby które potrzebują prostego sprzętu do pracy wystarczy mu mocy do odśnieżania, poradzi sobie również z kosiarką czy też z przyczepą pełną drewna. Żeby nie było tak kolorowo w bezpośredniej konfrontacji z Polarisem 570 ciasne zakręty to nie jest mocny punkt CFki, nie zachwyciła mnie również praca zawieszenia, jest znacząco twardsze od konkurenta, tłumienie, hmm.. gdzieś jest ale jeszcze nie ustaliłem gdzie. Wersja którą jechałem nie była wyposażona w wspomaganie czego do tej pory bardzo żałuję. Zaskakujące jest to że C-force kompletnie nie odstaje pod względem mocy a jeśli chodzi o prędkość max przewyższa konkurenta o około 4km/h, wszystko może się zmienić w sytuacji gdy by obydwa pojazdy były odblokowane, maksymalna prędkość podana przez producentów to 60 km/h (oczywiście na blokadzie). 

„Polaris Polaris Polaris oddaj go…” to słowa kumpla gdy po przejechaniu połowy okrążenia na torze miał już dość CFki. Muszę przyznać, warto zapłacić za sprzęt markowy z logiem białej gwiazdy. Przy pierwszym kontakcie nie zachwyci cię błyszczącym lakierem lampami w technologii led czy aluminiowymi felgami. Wszystko zmienia się w sytuacji gdy na nim usiądziesz, czytelny wyświetlacz podaje Ci wszystkie informację które są potrzebne. Zawieszenie i jeszcze raz zawieszenie. Długie proste z koleinami pełnymi wody to coś co ten gad uwielbia dzięki pracy amortyzatorów jedziemy pewnie w każdym terenie. Drugim wielkim plusem jest to jak ten quad skręca mimo swoich gabarytów a mamy do czynienia z wersją długą nie mamy problemu z zawróceniem w ciasnych alejkach, na torze krosowym w ciasnych winklach mieścił się jak mała ośka. Zaskakująco dobrze spisały się opony, seryjne na pierwszy rzut oka nie powalają ale w zupełności wystarczają w średnio trudnym terenie, wielki plus za to że nie zabijają się jak abuzzy. Kolejny plusik dla 570ki za wspomaganie pracuje precyzyjnie choć czasem wydaje się że mogło by być troszkę mniej intensywne zwłaszcza przy większych prędkościach. Gdy opuściliśmy tor udając się w dalsza drogę pokazał się kolejny durzy plus polarisa, pokonywanie głębokich kolein nie stanowiło dla niego żadnego problemu prześwit na poziomie 28cm pozwala bezproblemowo pokonać większość przeszkód. 



Chwila przemyśleń:

 

CF-Moto 520 long:


Dobra zabawka na początek bądź do pracy, pojazd odporny i toporny. W tej cenie i przy tej pojemności nie ma konkurencji wśród marek pochodzących z dalekiego bardzo dalekiego wschodu, a może ze Szwecji ;P. 


Polaris 570 touring:


Tu się zaczyna litania pochwał i ukłonów, wszechstronny, komfortowy, ekonomiczny, (cf spaliła o około 5litrów więcej) pojazd do zadań bojowych ale i na grzyby na da się jak nigdy. Nie urwie Ci głowy tak jak Scrambler XP 1000 będzie dobrym przyjacielem przy długich wyprawach pozwoli odkryć nowe miejsca i dojechać do nich w sposób komfortowy i bezpieczny. 

Jeśli patrzysz do skarbonki i brakuje Ci jednak na Polarisa 570 touring, jest na to rozwiązanie ta sama wersja w odmianie krótkiej kosztuje 10000,00zł taniej za 32999,00zł masz to wszystko co długa może poza miejscem dla pasażera ale zyskujesz znacznie lepszą sprawność w terenie nie wspomnę już o niższej wadzę. Mój wybór to Polaris produkowany pod Opolem. 



Pozdrawiam 

Grzesiek - tel: 663-166-831



Transport NA TERENIE CAŁEJ POLSKI

koszt transportu ustalany indywidualnie


786-201-230

Salon 550m²!

Zapraszamy do naszego salonu stacjonarnego w Krakowie.
Zobacz jak dojechać

Leasing / RATY

Atrakcyjne warunki finansowania
Sprawdź